lostinafrica.blogg.se

Våran sista helg..

Publicerad 2014-12-02 13:07:36 i Allmänt,

Hejsan! 

Vi har nu upplvet vår sista helg i Kapstaden. Det är mycket blandade känslor inför hemresan. Jag saknar min familj och min vänner oerhört mycket samtidigt som jag inte riktigt är redo att lämna denna underbara värme. Jag har börjat älska den här staden mer och mer nu men jag känner mig ändå klar här för denna gången. 

I fredags var vi på en bar som heter The Dubliner. Den var riktigt bra och rolig, vi hade väldigt kul allihopa! 
Bra musik, mycket dans och väldigt goda drinkar! 

Natten till lördag fick vi på ett ungefär 4 timmars sömn då vi kom i säng kl.5 på morgonen och gick upp vid kl.9 för att åka och surfa. Men det var bara att ta sig i kragen och gå upp! Alla förutom Elias lyckades med denna svåra situation. Stackaren orkade inte åka med.. 
Väl framme vid havet så hade vi en riktigt bra tid allihopa och jag tror att alla tyckte om att surfa. Det gick bättre för vissa och betydligt mycket sämre för andra (För mig, naturligtvis). Jag lyckades tyvärr inte att ställa mig upp på denna obegripligt svåra bräda men jag svalde väldigt mycket saltvatten isället. Bra eller dåligt spelar ingen roll..
Efter surfingen käkade vi lunch och åkte sedan hem med tåget. Det tog ungefär en timma med tåget och kostade 25 Rand vilket är ungefär 18 Kr. 
Väl hemma så gick vi alla och la oss i några timmar, vi var ju helt slut. Fram mot kvällen var det upp igen och göra sig iordning för att gå ut och äta. Efter många om och men slutade vi upp på donken, trötta och slitna. 

I söndags åkte vi till en riktigt stor och fin marknad. Det tråkiga med detta var att man fick solsting gånger 1000 av den 35 gradiga värmen. Jag hittade några saker till mina kära där hemma, så nu är det bara ungefär 58945089 saker kvar att köpa! :) 
I söndags kväll var det byggarnas (Elias) tur att laga söndagsmiddag. Han gjorde en otroligt god Thaikyckling med ris som var gudomligt god! Till efterrätt fick vi glass med jordgubbar och grädde vilket inte var det dummaste jag smakat! En solklar tia från min sida! 

Senare på kvällen blev jag olyckligtvis väldigt sjuk. Feber och dunderförkyld.. Jag antar att jag får skylla mig själv så som jag behandlade mig själv under helgen med väldigt lite sömn, alkohol och kallt saltvatten. Men men. Jag var hemma från praktiken i måndags och idag åkte jag dit för att tacka för mig och säga hejdå till alla. Det var nämligen sista dagen idag. Det känns bra och dåligt på samma gång. Jag kommer i alla fall att sakna alla underbara barn jag har träffat. De kommer att finnas med mig hela livet. 

Ha en fortsatt fin dag allihopa! 
// Malin 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela