lostinafrica.blogg.se

Började dåligt, slutade bra

Publicerad 2014-11-19 16:02:26 i Allmänt,

Dagen började med att jag stod och lekte med en fyraåring vid hans säng. Jag höll i en docka och viftade den framför honom och han försökte ta den. Han tjoade och skrattade högt precis som en fyraåring borde göra!
Då blir såklart sköterskan förbannad och kom skrikande mot oss och tog tag i pojkens arm och började riva honom och nypa honom i armen. Pojken började givetvis gråta och jag spenderade ca.15 minuter med att försöka trösta honom.. 

Resten utav dagen har jag varit med sköterskan som har hand om tjejernas avdelning. Hon är mycket snällare och trevligare. Hon slår inte sina patienter vilket är ett stort plus just nu! ..... 
Jag har fått vara med och lägga om ett sår, jag har lärt två tjejer lite svenska och vi har haft en riktigt mysig dag! Dessa underbara barn gör allting värt! 


Nu ska jag och Sofia leta upp en piercingstudio då hon har tappat en av kulorna till hennes näspiercing.
Hon tappade den på ett väldigt intressant ställe, haha...
Ha en fin dag! 
// Malin



 
 
 
En utav pojkarna som är fastspända i sängen. Han har varit det ända sen jag kom i måndags. 
 
 
 
 
 
Stackars barn...
 
 
 
 
 
Ett amputerat ben. 
 
Denna grabben har amputerat ett ben, han är döv och han har ett BLÅTT och ett BRUNT öga. Hur fräckt som helst! Han är lika glad för det :)
 
 
 
 
 
Ännu ett amputerat ben. Denna pojken på 2 år har fått båda benen amputerade.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Gerd Palmér

Publicerad 2014-11-21 21:22:46

Åh Malin, du skriver så hjärtknipande om barnen! Förstår att det känns svårt ibland men tänk vilken glädje och trygghet du ger dem!
Hälsningar Gerd (Elias mor)

Svar: Heej Gerd! Tack för omtanken :)Det är riktigt tungt emellanåt, men jag fokuserar på att göra det lilla extra för barnen.
Kram Malin
lostinafrica.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela