lostinafrica.blogg.se

Elaka lärare och exemplariska elever

Publicerad 2014-11-10 18:29:04 i Allmänt,

Hej!
Nu efter en hel arbetsvecka tänkte jag berätta av det jag har varit med om än så länge!
Jag jobbar på en skola för riktigt fattiga barn och denna skola ger barnen allt dom behöver för en bra skolgång.
Denna första vecka har jag varit i ettan och jobbat som lärar assistent.
Barnen uppför sig så himla exemplariskt, iallafall enligt mig. Medans läraren har hotat med att döda/skjuta/slå barnen för hon inte tycker dom gör det de ska...
Jag sitter där chockad varje gång, det är helt sjukt att hon får säga så till så små barn. Hemma hade läraren förlorat jobbet på en gång.
I torsdags blev jag lämnad själv med barnen i två timmar och så fort läraren gick tog barnen såklart tillfället i akt och sprang runt som galningar och gjorde inget av det dom skulle.. FYFAN säger jag bara, nästan värsta två timmar i mitt liv. Barnen är ju så svåra att förstå eftersom dom precis håller på att lära sig engelska (de pratar Afrikans hemma) och pratar så himla tyst.
 
Första dagen på jobbet pratade jag med en kvinna som är lite av chef där och hon sa att grundaren av skolan kommer om en vecka och att hon kanske har lite problem med att jag har septum (man måste klä sig ordentligt enligt henne). Så idag när jag kom till jobbet blev jag hemskickad direkt och inte på ett så himla snällt sätt..
Så denna vecka ska jag vara med Malin på sitt jobb för att sen nästa vecka få komma tillbaka till skolan när grundaren har åkt hem igen.
Menmen, ska bli spännande att få se en annan arbetsplats i detta land!

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela