lostinafrica.blogg.se

Första veckan på jobbet.

Publicerad 2014-11-10 21:16:00 i Allmänt,

Så, kanske dags för mig att testa detta med att blogga också ...

Så först o främst för er som inte har full koll, jag(Nils) jobbar i en Billabong butik som ligger i Waterfront.
Billabong är en surfbutik från början men numera har dom riktat sig lite mot longboard och skateboard hållet också. Dom har dock fortfarande främst fokus på surf. Och Waterfront är mer eller mindre en enda massiv turistfälla som ligger nere vid havet som har massvis med olika restauranger, barer och butiker.

Dom som jobbar i butiken är jätte trevliga. Vi har 3 chefer i butiken, en tjej som är född och uppvuxen i Sydafrika, och en kille som jag knappt träffat för han har varit ledig, och en kille som heter Adrian som är han jag har jobbat med mest.

Det jag gör i butiken är mer eller mindre att jobba som ett vanligt butiksbiträde, fast man måste prata engelska med kunderna.

Men jobbet är typ bara standard butiks jobb, man har en hel del dötid där man bara står o tjötar med kollegorna, men det kan också vara fullt ös.

Men nu orkar jag inte skriva mer, ha de gött folk!

//Nils.




Kommentarer

Postat av: Kerstin

Publicerad 2014-11-11 14:44:10

Härligt att höra att du fortfarande trivs bra, Nils! Ha det gott!
/Kerstin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela